ThePOGG.com – your source for reliable information about online gambling.


  • Over 2k complaints managed and $2 million returned to players.
  • The largest collection of detailed casino reviews available online.
  • Bonus value reports to tell you how bonuses really compare.
  • Detailed game guides to help you learn to play.

I certify that I am over 18 years of age and I have read and agreed to the:

We respect your privacy and won't share your email address.
Aweber logo
[X] Close this form and return to site
Close geo
Turn geolocation on
Locale settings

Currently viewing:

English in United States

Dasist - prohibit my country and takes 3200 euro

Ruling

Resolved - In the intervening time since this player started playing Dasist Casino has restricted players from the Netherlands. This player has been paid and their account closed.

Player's Complaint

Refused to pay my winnings after they prohibit my country. I made an account in 2016 and played in 2017. I won 3000 euro. I send in all my documents I never got paid.

I played some in beginning 2018. Try to cash out again today. I get the message my account is beeing closed

"Sorry, but you can't make withdrawal. Your account was closed per administration decision due the law of your country."

"It is law of your country, [EDIT].

The website accepts players only from those countries and geographic regions where online gambling is allowed by law. It is the player’s sole responsibility to inquire about the existing gambling laws and regulations of the given jurisdiction before placing bets on the website.

Users from the following countries are not allowed to deposit and play real money games including bitcoins: France, Spain, UK, Israel, Netherlands, Australia, US and its territories.

hxxps://www.dasistcasino.com/terms-and-conditions"

I won the money in 2016-2017 when it was legal. Now they won't pay me anything just copy paste there terms that my country is illegal.

I don't know what to do. I won the money when my country was still legal to play.

They never send me email or anything. If I had funds and they should pay me out and close my account on the moment they prohibit my country. I hope you can help THEPOGG

Read the casino review

17 Responses

User icon
ThePOGG
June 20, 2018

Hi LuckyClay - welcome to ThePOGG.com!

I'll contact the operator and see what we can find out for you.

Thanks,

ThePOGG

User icon
ThePOGG
July 11, 2018

Hi LuckyClay,

I've spoken to Dasist Casino about your issue. They inform me that this was an error and that your balance should now be available to withdraw. Can you confirm this?

Thanks,

ThePOGG

User icon
ThePOGG
July 18, 2018

Hi LuckyClay,

I'm following-up on the above?

Thanks,

ThePOGG

User icon
ThePOGG
July 25, 2018

Hi LuckyClay,

If we haven't heard from you by Friday the 3rd of August I'll assume you consider this issue resolved and close this complaint.

Thanks,

ThePOGG

User icon
luckyclay
September 23, 2021

Sorry I never received the money I just found out I still have it but they locked me out my account and there are unresponsive.

Could you please ask 1 more time for me?

Thank you so much

User icon
luckyclay
September 23, 2021

I didn't see this email as it came 1.5 month later sorry.

User icon
luckyclay
September 24, 2021

Ok I got a way to talk with the support in the chat. I could login in my account they moved my money, They said because my account was dormant to long it has been taken. They could take a dormant fee for this. Not confiscate the whole amount? Hope you can help thank you.

User icon
thepogg
September 26, 2021

Hi luckyclay,

Sadly there's nothing we can do to assist you in this matter.

In the first instance, we are now over 3 years past the point where this issue was addressed. But more significantly, you were playing with an operator who held a Curacao license at the time of the issue. Their dormancy terms will have included a seizure of balance after a defined duration that will have been far less than 3 years.

I'm sorry that we cannot be of further help.

ThePOGG

User icon
luckyclay
September 28, 2021

So this casino who took a new license is not eligible to transfer there funds to my new account because my account was dormant to long?

How does this comply with MGA regulations.

User icon
luckyclay
September 30, 2021

OK i can see I put money t the casino which is MY money I lost allot to. The casino gets transferred. I just lose my money. [EDIT]

User icon
thepogg
October 3, 2021

Hi luckyclay,

No I'm afraid it's not.

This has absolutely nothing to do with MGA regulations. Your issue occurred under the Curacao license and it would be the Curacao terms that apply to you. It is the terms and conditions that were present at the time of your issue that apply.

Your problem here is that after we put the time in to resolve your problem, you didn't take the time to come back and check on your case. By leaving it for years, the dormancy term - that all operators carry in one form or another regardless of regulatory system - could then be legitimately applied. Dasist's move to the MGA licensing system is a relatively recent change. The dormancy term that would apply to your case is the Curacao terms. Even 2 years after the last post in this thread, I can confirm via the internet archieve that Dasist were still operating on a Curacao license. And Curacao, being a weak regulatory system, allows their operators to carry more aggressive terms. Dormancy policies that allow for the seizure of balances after a 6 or 12 month period of inactivity are common place within this licensing system. You have been dormant for over 3 years!

While this situation might be unfortunate, there is nothing criminal about it.

ThePOGG

User icon
luckyclay
October 4, 2021

There is enough cases where the casino can give a good will gesture look how I have been threaded by there brand. Unjustified not paying winnings " mistake"

The only thing they did is pull down the fishy line of there brand.

User icon
luckyclay
October 4, 2021

FYI I couln't get on the site for year due IP location which is blocked. Your website doesn't give any updates in my mail box even now. So yeah I can't really look for 1.5 month every day to see if I can get a reply like you say on your website things take time.

Thats why I havebn'tseen or replied before.

User icon
thepogg
October 4, 2021

Hi luckyclay,

I'm sorry to hear that you were experiencing technical issues on all your devices for a full year. We have never had any IP restrictions on users from your country nor have we had any other users reporting such an error in the intervening time. Our email support was available throughout the last 3 years if you had experienced technical issues.

We also send email notificiations every time any complaint file is updated ;)

Sorry we cannot be of further help.

ThePOGG

User icon
luckyclay
October 8, 2021

" We also send email notificiations every time any complaint file is updated ;) )"

This is not true.

For the ip restriction it was from DASIST casino they blocked my country so I couldn't enter the site.

User icon
luckyclay
October 22, 2021

Hello Thepogg,

I am talking with the support. They told that my funds are confiscated due to administrative decision The funds were subtracted at December 08, 2016 14:57:55 UTC. The player has lost the Skype verification.

This was not the case I provided:

- Front back ID

- picture of me holding ID

- Picture of me holding ID + sign " hi das ist"

- utility bill

- Bankstatement

Had a phone verification. After that there was no responds from das ist!

The das ist casino brand was unresponsive for me for years even. I know there is legal dormant policy. The Dutch authority asked the MGA to remove the option for casinos to apply any form of inactivity fee.

I have been really mistreated by the Das ist brand as you can see they are miss informed about the situation. As they retract the funds from a skype call, but in 2018 they reinstalled my funds. I hope you can mediate one more time for me and asked if they would revise there decision

thank you.

ps. This has been a very frustrating time as a casino player I hope you can help me one more time ! :)

User icon
thepogg
October 24, 2021

Hi luckyclay,

As you have already been informed, the MGA license is non-relevant to this situation. You play was under the Curacao license.

I'm sorry you are frustrated, but there is nothing we can do to assist you with this matter.

ThePOGG

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Agreement

LuckyClay consented for ThePOGG to act on their behalf and share the personal information that they provide to ThePOGG with the following agencies for the purposes of resolving their complaint:

June 20, 2018

United States country flag